Långhelg i Norrköping

En god vän flyttade till Norrköping i våras och äntligen tog jag en långhelg och åkte dit. Det var värsta regnvädret i princip hela vägen och det är rätt så långt för att åka endast en helg. Därför åkte jag torsdag efter jobbet och fick tre nätter där nere. Jag har inte sett mycket av Norrköping förut och blev faktisk positiv till stan. Mycket fint med Motala ström och gamla fabriksbyggnader som var restauread och gjort fräscha. Min kompis bor en bit utanför på en hög höjd där man kan se Bråviken i fjärran. Jobbiga backar att köra uppför, inget jag är speciellt glad för och på vintern måste det vara extra jobbigt. Jag fick några fina dagar där, vädret var kallt i fredags men lördag och söndag var strålande fina. Hemresan gick mycket bättre med endast någon enstaka skur.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0