Varför krånglas det till så mycket?

Fick en inbjudan på Facebook till en Prideparad nästa vecka med start i Tensta och slut i Husby. Det säger ju sig själv att man vill visa dessa förorter, som sakta förvandlas till icke demokratiska områden så långt bort från svenskt sätt att leva som möjligt, att här i Sverige får homosexulla leva fritt och inte är ett mål för trakasserier. Jag tackade ja dels för att jag stöder homorörelsen men även att visa att kvinnor i Sverige har rätt till frihet och egna liv och det ska även gälla invandrarkvinnor från hela världen. Jag fick inbjudan från en kurdisk kvinna som lever i Husby men känner sig trängd och förföljd av skäggiga män i vita långskjortor.Vi har blivit vänner på Facebook och hon och flera har öppnat mina ögon för hur kvinnor som kommer hit som flyktingar och som ser möjligheten att leva på svenskt vis, blir jagade av dessa vitskjortor som vill tvinga dem tillbaka till det de flydde från. Nu börjar vänstern få till det att denna parad är rasistisk och att SD ligger bakom detta. Nu ska de ha sin egen Pride på Järvafältet och invänta Paraden som kommer från Husby. Vad betyder det? Jo bråk förstås. Varför, varför? Jag är ingen rasist, jag har haft inneboende som kommer frå Afrika och för mig är det helt naturligt som om det var någon från Sverige eller Belgien för den delen. Förmodligen kommer jag ha fler inneboende framöver och de är välkomna var de än kommer ifrån. Jag har vänner från flera olika länder och jag jobbar med invandrare. Men jag står emot när människor kommer till Sverige och vill starta egna lagar och regler. När man tar med sig urgamla seder som heder och kvinnoförtryck och antihomo. Egentligen borde det vara enkelt, vi tågar genom Tensta till Husby och visar att detta är Sverige och vi får ha en Pride parad var som helst i det här landet. Vi måste bara påminna dessa förorter om det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0