Midsommarafton

Det verkar bli en repris från förra året. Alltså vädret, det är kallt och just nu regnar det. Men det är skönt inomhus så det blir en lugn dag. Igår kom goda vänner över, jag gjorde en sallad och det blev sommarens första rosévin till. Glada skratt och mycket prat, alltså en lyckad kväll. Idag blir det lugnt med grill tillsammans med grannen. Vi tog en kaffe ute på terassen tidigare idag men troligtvis blir det att äta inomhus i kväll. Så hoppas jag på att sommaren kommer med sol inom någon vecka. Jag ska jobba hela juli men det vore ändå fint att komma hem på eftermiddagen och kunna ha dörren öppen och ta en paus utomhus. Nu har jag fixat blommor utomhus så det ser någorlunda fint ut. Det är en del jag måste fixa men det får ta sin tid. Det blir en semester hemma i år, fjorton dagar när dottern har kommit hem och vi kan umgås tillsammans och med vänner. Då är det i början av augusti och då måste det var fint väder. I slutet av augusti blir det en veckas semester söderut någonstans.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0