Mexico

Så kom jag iväg till Mexico i hela två veckor. Sonen hade redan bestämt sig för att åka och så hängde jag med, jag ville ju träffa dottern när hon nu är så långt borta. Även hennes pappa hängde med i sista stund så det blev en liten gäng som varje kväll gjorde barbesök och sen goda middagar på olika restauranger. Det var den enda möjligheten att umgås med dottern på kvällarna.  Vi bodde på all inclusive hotell men det blev endast frukost och lunch vi hade på hotellet och så förstås exotiska drinkar vid poolen. Vädret var varmt hela tiden, lite väl  mycket i min smak så på dagarna blev det att simma och vada runt i poolen och så förstås några dopp i havet. Duktig var jag även att gå till gymmet varje dag. En dag blev det utflykt till mayaindianernas bygge i Chichen Itza, mycket intressant tur blev det.
Det är en lång flygresa och sittkomforten i turistklass är rätt så bedrövlig men det kompenserades lite av att crew serverade gott vin och någon likör till kaffet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0