Helg igen

Sitter en stund till på jobbet innan hemgång. Har klarat av mina arbetsuppgifter och vill hem snart. Det blir lugnare nu de två sista veckorna på jobbet. Några möten nästa vecka, sedan firmafest två dagar innan jag slutar. Jag funderar inte så mycket ännu. Min pensionering är här och det är en del av livet. Mitt jobbliv tar slut och av någon anledning så känns det rätt att sluta efter ett år på övertid.  Det är som en inbyggd klocka över livet, man ska varva ner efter ett långt liv. Planerare som jag är har jag börjat kolla upp människor jag ska luncha med, träffa efter deras jobb för ett glas vin eller kanske en middag ute en kväll. Så perfekt att jag är ledig nu när våren är på väg. Jag ska njuta hela maj och juni och sen vänder jag norröver med min Audi och stannar hos brorsan ett tag i juli och augusti.
Men försommaren ska i största mån tillbringas hemma förutom en sväng till München och dottern. Kanske en sväng till Marbella i början av juni fast jag behöver inte planera det ännu. Så skönt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0