Vad tänkte han om mig?

Blev en tur till Täby Centrum för småshopping och fika med funderingar i lugn och ro. Har blivit förkyld lagom till min Tysklansresa så jag fick avboka vattengympan. Men först lite sortering på återvinningscentralen, jag är en duktig sorterare. I alla år har jag tagit hand om min egen skit va det du måtte vara men aldrig bangat. På grund av mina nervsmärtor i händerna har jag fått anlita städfirma det senaste året så sorteringen tycker jag att jag kan klara själv. Nu sitter det romer vid varje station och vill ha betalt för att sortera men där går min gräns. Jag vill bli av med skiten själv, det har jag alltid gjort. Så jag undvek honom men han fick hjälpa någon annan som kom dit så det var väl ok. Ândå vr det bara några fjuttiga kronor som gubben slängde i hans mugg. Han kunde säkert ha gett honom mera. Jag skulle kunna gett honom mera. Hade jag kunnat prata med honom så han förstod så hade jag sagt, åk hem till din familj. Jag kan skicka dig etthundra , kanske tvåhundra kronor i månaden, sen kunde jag tigga i hop pengar hos mina bekanta och andra och skicka till dig. Bara så att du inte behöver vara här och få några kronor åt gången i din mugg. Om jag bara hade kunnat prata med honom. Han kollade på mig och vad tänkte han om mig? En rik kvinna i sin vita Audi som inte ville ha hans hjälp.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0