Volontär Stadsmissionen

Vad ska man göra när man blir pensionär, ja förutom att resa, gå på gym, fika och luncha med vänner. Jag måste ha något vettigt förutom det och då har jag länge haft volontärarbete i bakhuvudet. Jag har ju tid till att jobba som volontär. I november gick jag på introduktion hos Stadsmissionen och fick redan gå en två dagars kurs denna helgen. Efter dag ett får jag kalla mig volontär och kan åka ut på blituppdrag men efter imorgon kan jag ta större uppdrag och regelbundet skriva upp mig på olika uppdrag. Så klart är det vissa uppdrag man känner mycket för och innan jag började med detta har jag känt intresse för att jobba med hemlösa och äldre människor. Stadsmissionen har förstås massor med olika uppdrag så jag får se vad de erbjuder när de kommer kontakta mig efter nyår. Dagen i dag blev fantastisk fin, dels för att våra två instruktörer var så bra och duktiga men även att träffa de andra volontärerna var jättetrevligt. Så fantastiska människor, både unga och äldre, mest kvinnor förstås men killarna var unga med egna jobb ochn som de unga tjejerna, vill de vara med och göra skillnad. Jag ser fram emot uppdrag när jag är tillbaka från Las Palmas i början av februari. Ska även blir intressant med avslutningsdagen i morgon.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0