Trött söndag

Kunde inte somna förän vid fyratiden i morse. Vänster pekfinger värkte så otroligt mycket. Blev väckt av grannen vid niotiden, hon undrade vad hon skulle göra med den lilla fågeln som hade landat pdå hennes terass. Nästa sms kom från vän i närheten som undrade om jag ville gå ut med henne och hennes hund. Jag somnade om en timme, sen kom vän och hund på kaffe. Har varit trött hela dagen men ändå hunnit städa och tvätta terassen på framsidan och sen olja den. Innan dess hade jag slocknat i soffan i hela två timmar. Blev väckt av en kille som skulle fixa snöret på vår gemensamma gräsklippare. Det gick så där. I morgon får jag åka till gräsklipparhandlaren och be om hjälp. Men jag är ju pensionär så jag har ju tid.
Blir lite irriterad på grannen ibland, hon behandlar mig som en handicappad bara för att jag inte kan göra vissa saker med speciellt vänsterhanden. Får säga till på skarpen till henne ibland för det är när jag rör på händer och fingrar som de mjuknar och kan göra saker. Handkirurgen kunde inte hjälpa mig. Inget var brutet eller annat fel som vi kunde se på röntgen så jag får försöka med annan behandling. Dax att kontakta husläkren igen för ny remiss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0