Det har lugnat ner sig lite

Idag tyckte jag det var min första lugna dag som pensionär. Supervarmt med sol hela dagen. Jag började med stavgång med goda väninnan Gun och hennes hund. 35 min redan kl halv nio. Sen frukost på terassen och lite fix men annars lugnt med tid att sitta ute och läsa och fundera och halvslumra. En härlig dag. Igår blev också bra. Jag fyllde år och fick åka och handla på dagen och på kvällen kom mina tjejkompisar som fortfarande jobbar, hem och jag bjöd på godsaker som fanns i min presentlåda från jobbet. Som vanligt blev det en härlig kväll med skratt och prat. Det kommer bli fler såna kvällar framöver.  Jag är så glad att jag har flera väninnor på gångavstånd så jag trivs här ute i Kyrkbyn och har inga planer på att flytta.
På torsdag kommer dottern på snabbvisit och på söndag har vi öppet hus för vänner och deras familjer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0