Höst på gång

Sommaren har hållit i sig men senaste dagarna är hösten på väg trots fortfarande ljuvliga varma dagar. Dock blir kvällarna kalla. Dagarna går med gymbesök, läkarbesök och tandläkare fast nu börjar det ta slut med läkarna. Jag försöker gå till gymmet minst tre gånger i veckan. Mycket kontakt och träffar har det varit med mina vänner, både fika och middagar. Men snart är det dags att börja jobba lite. Jag har anmält mig som lärarvikarie för mest lågstadiet och det ska bli intressant att få komma in i skolans värld. Det blir bra nu när hösten och kylan kommer, jag kan inte vara ute längre och jag får dagarna att gå. Tre dagar i veckan skulle passa fint, fast det beror ju på om behovet finns. Jag umgås mycket med min son och det är mycket givande. Min dotter i München ska vi hälsa på i oktober och det ser jag fram emot. Jag saknar Tana men det är kallt där och mörkret kommer snabbare så mycket bättre att åka upp på våren och sommaren förstås. Denna vecka är det begravning av min goda väninna. Har haft kontakt med hennes dotter som jag inte har sett på många år men vi kommer ses där. På kvällen har goda vänner bjudit med mig på en föreställning så det blir skönt att avsluta dagen med dem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0