Jag är en fena på att vandra

Det sade min dotter när vi brukade vandra här uppe och hon langade ut långt före mig och sonen och kusinen. Så hade hon settern Delko i släptåg. Jag har vandrat mycket denna sommar både i trakten där jag bor och sen långa fjällvandringar. Turerna till insjön Harrevann blir ca 8 km tur/retur. Då är det kul att ha med jyckarna Delko och Sarek, båda engelska sätter. De spårar ripor nu så det är kul när de stannar upp, försvinner in i skogen och plötsligt dyker upp som projektiler. Hemma blir det att gå turer i skogen runt om Kyrkbyn och i spåren på idrottsplatsen på 5 och 10 km. Jag kommer sakna turerna över vidder och lagom höga berg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0