Roadtrip med klasskompisar till Nordkynhalvön

Ja för ca 60 år sedan var vi klasskompisar. Vi började första klass tillsammans i en liten byskola som var inhyst i ett bostadshus ca 1,5 km från mitt hem. De två andra tjejerna fick gå ca 3 km från sina hem. Vi växte upp tillsammans i två grannbygder men umgicks mest i skolan då det var såpass långt emellan oss. Nu efter 55 år har jag skapat kontakt med dessa två tjejer igen. Båda bor här uppe i Tana och nu när jag har tid har vi äntligen kunnat få kontakt. Vi tog turen till Nordkynhalvön där jag aldrig har varit och det blev en underbar resa där vi pratade oavbrutet, skrattade, mindes våra barn- och skolår tillsammans. Vi var i väg i 13 timmar och körde hur många mil som helst. Nu ska vi ses nästa vecka och ta en nostalgipromenad i våra två hembygder. Att återknyta kontakt efter så många år känns helt fantastisk. Sedan gjorde resan mig ännu mer imponerad av naturen här uppe och hur stor och varierat naturen är här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0