På tur i helgen

Kusin Inga och hennes dotter och dotterdotter kom över i helgen och i lördags tog vi en tur till Harrefossen. Det var en lagom tur för barnbarnet Vilde. Vi grillade korv, mashmellows och drack kaffe. Myggen var inte så besvärlig. Lördag kväll promenerade vi till nästa kusin och hans fru. Det blev en jättetrevlig kväll med prat och några glas vin. Jag tycker om att träffa släkt när jag är häruppe. I söndags var det bara Inga och jag och då tog vi tuffa turen upp i fjället för att först återuppleva "lekefjellet", ett stenigt fjällparti med öppet fält och låg ljung. Där brukade vi leka som barn. Sedan kom vi till "mitt lille vann", en tyst trolsk sjö som ligger mellan några berg. Vi var där för tre år sen och innan dess var det nog tretti år sen. Jag älskar att komma dit därför att det är så tyst och lugnt runt omkring. Inga bäckar rinner eller brusar runt om. Vi gick länge genom skog och mark, igenvuxna stiger var svåra att hitta. Vi kom ner på grusvägen till slut och gjorde läger vid stora sjön, Harrevann. Vädret var fantastisk fint, varmt och bara sol. Idag har det varit strålande väder igen och jag har bott det meste av dagen på verandan. Var och handlade en kort tur, det är ju två mil till affären men det går snabbt. Brorsan och kompisen är på fisketur och väntas hem i morgon och då ska jag vara kyrkvakt på öppna sommarkyrkan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0