Firade syrran i Tönsberg

Syrran fyllde 70 år så jag tog en tur dit för att fira. Kom inte i väg från Stockholm förrän sent eftermiddag så stannade i Sunne där en flygvärdinna jag lärt känna har köpt en fantastisk fin herrgård. Hon startar upp bed and breakfast och det blir säkert populärt. Jättefint var det i alla rum. Det blev en trevlig kväll och dagen efter körde jag vidare till Tönsberg. Hade en fin helg hos syrran och svåger men vädret var regnigt och molnigt. Hann även hälsa på min andra syster som bor i Tönsberg. Tyvärr umgås inte mina systrar som bor i samma stad. Tragiskt eftersom vi blir äldre och man vet aldrig hur länge man har varandra. Heller inte min yngsta syster i Oslo kom ner för att fira. Vi är ett gäng syskon, fem stycken men vi kan aldrig vara i samma rum samtidigt. Hur blev det så? Hemma igen blev det lugnt på svenska nationaldagen. Har tappat bort min svenska flagga så tyvärr, ingen flagga utomhus. Fikade med grannen en stund efter vattenjympan. I går städa i inomhusförrådet. Sopade min nya plattor från gränden till trappan. Tänkte tvätta fönster nu när frömjölet verkar vara borta. Det blir en del utomhusjobb i helgen. Men i dag fredag en sväng till Täby Centrum och fika med kompis. Sen måste jag kolla på nya huset till en annan kompis som tyvärr flyttade från Kyrkbyn. Jag är inne i min vanliga vardag igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0