Trevlig söndag

I söndags ordnade jag middag för en amerikansk familj där tjejen är dotter till min exman. Vi var gifta på 70-talet, skilde oss och han träffade en ny och de fick en dotter. Jag har träffat henne några gånger för många år sen men nu hade hon tagit sin familj och flyttat till Sverige. Min son, sju år yngre än henne kom också och vi fick en underbar trevlig söndagseftermiddag. Vi hade mycket att prata om och sonen och hennes man fann varandra i många gemensamma intressen. Deras charmiga lilla treåriga son höll låda hela tiden. Han ska snart börja på dagis och kommer nog lära sig svenska snabbt. Hans föräldrar vill såklart också lära sig svenska men det kanske tar lite längre tid. Det är viktigt för oss som träffar dem att försöka prata svenska då och då så de kommer in i språket. Ska bli trevligt att umgås med dem framöver.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0