Äntligen värme

Sitter ute på terrassen i min härliga soffgrupp. Började med frukost ute vid niotiden. Bortsett från allt frömjöl som täcker allt så var det helt underbart att få komma ut. Har i och för sig varit ute två dagar på raken i finvädret. Hoppade in på ett uppdrag för Stadsmissionen i Vällingby för att samla in gåvor som sen skal säljas i deras Second Hand butiker runt om i Stockholm. Var så där lagom att göra så det blev att sitta/stå ute i solen med tjejer från ett eventföretag. Vilka två härliga tjejer jag har träffat och har pratat med mer eller mindre oavbrutet i de fem timmar jag har varit där. Första dagen en gymnasietjej så full av energi och framtidsutsikter. Hon påminde mig om min dotter. Andra dagen med en tvåbarnsmamma, 44 år men pluggade och jobbade för eventföretaget. Född i Sverige men med föräldrar från Kroatien. Det ger så mycket att träffa nya människor i olika åldrar och det får jag genom att jobba för Stadsmissionen. I dag blir det en lugn dag här hemma, ska bli någon promenad förstås men ska njuta av värmen och att få vara utomhus. I går blev det första grillkvällen med goda vänner. Vi kunde sitta ute hela kvällen. Det får bli några till innan jag åker norröver till mitt kära Tana. Ser verkligen fram emot det men först njuta här hemma hela juni.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0