Minisemester i södra Norge

Kände jag behövde lite mer av familjen, märkligt nog så jag tog bilen och stack till Tönsberg där två av mina systrar bor. Min ena syster och hennes man där jag bodde har en stor stuga i nordvästra Telemark så dit bilade vi. Det var så vackert och man kunde märka hur hösten visade sig ju längre upp på vidderna vi kom. Vi fick ett trevligt dygn i deras välutrustade stuga. Det var en riktig stor stugby, vet inte hur många stugor men de har ett fint miljötänk där alla stugor måste vara målade i olika nyanser av brunt och svart och med gräs på taket. Det gjorde att stugorna smälte in i naturen och inte störde. Vi plockade lingon på vägen tillbaka till Tönsberg och där tog vi en båttur i skärgården och Oslofjorden. Det var en vacker solig dag och vi hade fika med oss. Helt enkelt underbart. Sista dagen besökte jag min andra syster, hon är äldst av oss systrar. Hon har dålig hälsa, har svårt för att gå och har blivit opererat för cancer. Vi tog en lunch på en thairestaurang och fikade hemma hos henne. Jag ömmar verkligen för henne, hon har dålig hälsa, umgås inte med min andra syster fast de bor så nära, och har få vänner i närheten. Min syster och hennes man där jag bodde, åker snart till Turkiet och stannar där till jul så det var kul att fä träffa dem. Jag har inga planer på att åka dit och hälsa på dem där. Sen bilade jag hem till mitt paradis i Kyrkbyn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0