Veckan som gick

Började med att jag äntligen fick min troligtvis sista näsoperation. Det har tagit tid, nu två år efter cykelolyckan. Blodig och lite allmänt dizzy tog jag mig till en god väninna som bor i närheten av sjukhuset. Där blev jag väl omhändertagen med god lunch och fick vila, ja jag somnade faktisk innan jag tog T bana och tåg hem. Tåget blev strömlöst på en station som ligger lite udda till så där kom nästa goda väninnan och körde mig hem. Tänkte efteråt att jag inte fick någon information om hur jag skulle hantera näsan tills jag nu på måndag ska ta stygnen. Jag skulle ju redan på onsdagen vara hos tandläkaren men det gick bra, fast inte kul att ha missfärgade ögonlock och blod som syns genom plåstret. Har tagit det lugnt hemma men i kväll blev det tur till stan med några väninnor på klädvisning. Det blev något inköp där. På söndag ska jag jobba på Stadsmissionen igen med kyrkfrukost. Har inte varit där sen i juni så ska bli kul att träffa volontärer och kyrkbesökarna. Sen på eftermiddagen kommer min nya hyresgäst. En trevlig kille från Egypten. Han har jobb och bil och har bott i Sverige i snart fyra år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0