Ut i vårvädret

Äntligen vår sen någon vecka tillbaka och jag känner det är dags att ge sig ut och promenera. Efter Las Palmas där jag gick runt 7 km till över milen varje dag så blev det totalt stopp när jag kom hem till kylan i slutet av februari. Hela mars försvann i tråkigt kallt väder men sen april så är ju kylan borta. Lite regn emellanåt får man tåla. Det finns många ställen att vandra runt på i Kyrkbyn så det är bra att välja. I går blev det en runda runt Rönningesjön, ca 7 km är sträckan. Man passerar Ängsjöbadet, Skavlöten där det är lite sportgrejer, kafé, bastu och förstås badplatsen dit vi drog med ungarna på sommaren. Sen har vi Rönninge by där det finns allt av djur, hantverk, ja allt vad en gård innehåller. Dit kan skolelever komma till Naturskola, på helgerna är det mycket folk, familjer med barn o, det finns en gästgård där man kan ta en fika. Sen är det julmarknad, midsommarfirande och andra arrangemang. Jag var på bröllop där för några år sen. Riktigt trevligt var det, en kördag i augusti med vackert väder. Jag gillar verkligen att vandra runt den här sjön och ta lite pauser. Ibland går jag med vänner och då hinner man med mycket prat under tiden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0