Hetebölge på norska

Jag var så glad när jag kom hit för drygt en vecka sen och fick med mig finvädret från Stockholm. 22-24 grader plus var precis så härligt lagom och solen som sken dygnet runt och en bris så lagom. I lördags umgicks jag till sent på natten med kusiner och käkade räkor och drack vin och detta i mitt hus jag hyr. Vi hade varit på marknad hela dagen och ätit god middag på en restaurang. Sen i går fick jag flytta till brorsans hus på ett dygn för jag är just nu hundvakt åt två sköna engelska settrar. Här sitter jag och nu är temperaturen uppe i 30 grader och den långa turen jag hade tänkt ta hundarna med på är helt uteslutet nu i värmen. Jag tog de med ner till den stora Tanaälven där den ena tog sig några bad, själv är jag en riktig badkruka som brukar skoja med mina vänner att ska jag bada så får det bli i Grekland. Hundarna ligger just nu inne, ja fast den ena ska förstås kyla ner sig i ett skitigt dike och lägger sig sen på terrassen i nån skugga. Jag själv flyttar mig från terrassen till inomhus och sen ut igen. Man måste ju även njuta utomhus. Brorsan har inte mycket svalkande förutom vatten och jag grämer mig över att jag lämnade både saft och cola zero kvar i mitt hus. Nu får jag bara vänta på att brorsan dyker upp i eftermiddag för jag är bjuden på grillparty hos kusin och hans fru. Och i morgon fortsätter hetebölgen, herregud vi är faktisk på över 70 breddgrader nord, långt nord för polcirkeln.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0