Torsdag och bara hemma

Vad jag har vandrat denna vecka, först runt i Kyrkbyn och sen i går runt Råstasjön i Solna och sen Lötsjön i Sundbyberg där sonen och jag stannande och käkade lunch i Gröna Stugan, en idyllisk plats nära sjön. Mina promenader med sonen är alltid intressanta. Vi diskuterar och kommenterar allt från politik, denna gång mycket Trump och Kim Jong såklart och så blir det förstås mycket fotboll och det stundande VM i Ryssland. Sen brukar jag flika in lite barndomsminner och det är så kul för då kommer han med något som jag har glömt och jag berättar något han inte riktig kommer ihåg. Det är precis som med dottern. Vi kommer ihåg lite olika ibland men det är bra då friskar vi upp minnet. När man är mitt upp i jobb och hem så rullar allt bara på men nu när jag har tid då tänker jag mycket tillbaka på våra år i hemmet och vill minnas. Det är bara att konstatera att det var kämpigt emellanåt speciellt när det bara blev vi tre men båda har konstaterat att de inte har en långsint mor och det är ju bra. Sen hade vi ju vår kära Kasper som knöt oss samman. Som jag förstår av dem så har deras barndom varit mycket bra och det är jag glad för med tanke på hur mycket jag jobbade dessa år.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0