Mitten av mars

Har acklimatiserat mig hemma nu och det har varit bråda dagar senaste dagarna. Åttonde mars på internationella kvinnodagen blev det jobb på Klaragården. Det var öppet hus och över 350 besökare. Jag var helt slut när jag kom hem så det blev soffan resten av eftermiddagen och kvällen. Sen har jag jobbat där i lördags och i St Paul med kyrkfrukost i går söndag. Sen dags för Klaragården även i morgon. Blev mycket på en gång här men nu blir det inte lika ofta. Idag blev det en över tre timmar lång lunch med tidigare kollega från över 30 år tillbaka. Så klart var det mycket att ventilera och vi har mycket gemensamt. Bl a är vi båda upptagna av hederskulturen och hedersvåldet som verkar ha en spridning i Sverige numera. Vi vill båda engagera oss och hade lite förslag på det. Jag gick med som medlem i organisationen Varken hora eller kuvad som några invandrarkvinnor har startat och de jobbar mot hedersförtryck. Samhället förändras och som kvinna måste man vara med och bevaka den jämställdhet vi har jobbat för i det här landet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0