Jag stack till syrran i Norge

Det är inte så långt mellan Stockholm och Tönsberg, knappt femti mil men man måst åka färja över Oslofjorden och det brukar vara en trevlig halvtimme. Jag har två systrar där men den ena hade åkt till Turkiet för att stanna i lite mer värme och ljus fram till jul. Jag träffade den andra såklart, hon är fyllda 77 år och har dålig hälsa så jag oroar mig för henne. Det blev några trevliga dagar, en kväll blev det en fantastisk god middag hos systerdotter och hennes man och två barn som var hemma. Massor med god mat och vin förstås. Det blev djupa samtal om det mesta och min var så glad över att hennes två mostrar är så frispråkiga, har åsikter och tar gärna en diskussion. Hon är en mycket jordnära och duktig tjej, 45 år gammal med ett intressant jobb. En dag var vi på brygga och hade lunch med en kvinna som vi inte hade träffat på 40 år. Vi träffades då för länge sen eftersom hon var gift med min svågers bror. Då de skildes blev det ingen mer kontakt. Men tack vara Facebook fick hon och jag kontakt igen. Gillar Facebook då man får kontakt med bekanta från förr. Hon är en härlig kvinna och när hon tog fram ett fotoalbum där vi fanns med på flera bilder då var det riktigt lyckad. Det kommer nog bli flera träffar framöver när jag åker dit, En dag hade jag tänkt ta tåget till Oslo och träffa min tredje syrra, allt var klart och planerat men hon drog sig ur. Tyvärr är kontakten oss emellan inte bra och det får nog bli en paus ett tag. Hemresan i bilen blev tråkig med regn hela vägen hem. Tog en timme i Eurostop i Örebro och shoppade på ICA Maxi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0