Solna i dag

Först en jättefin lunch med sonen. Vad vi pratar om allt möjligt. Idag var vi som vanligt över Atlanten och diskuterade vad som sker i USA med Trump och alla tokigheter. Min son är en riktig kunskapskälla vad gäller USAs politik. Vi pratade om mellanvalet de har nu i november och att Trump faktisk kan bli avsatt som president och vem som ska ersätta. Jo vicepresidenten som kallar sin fru för mor och inte vistas i rum ensam med en kvinna. Men han är ju extrem muslim då, sa jag. Jag eller taliban, säger sonen. Jag gapskrattade så övriga i kafeet nästan hoppade från sina stolar. Nej, det var länge sen jag var imponerat av USA. Sen kom vi in på Saudiarabien och den dödade journalisten och Erdogan som plötsligt agerar hjälte och ska undersöka detta. Han som fängslar journalister på löpande band. Man blir inte klok över hur världen fungerar. Så våra samtal spänner över det mesta, en riktig härlig lunch. Sen blev det träff med mina pensionärstjejer från Stadsmissionen. Även där tar inte samtalsämnen slut. Vi är alla snacksaliga, några kanske lite mer. Blir lite avbruten ibland men det går. Idag kom vi in på värderingar. Det pratas ju mycket inom politiken om värderingar. Vi kom överens om att våra individuella värderingar ändras med åldern men även med tidsandan. Man tänkte nog annorlunda när vi var unga och sen ändrar man sig med åldern. Vi kommer fortsätta träffas, tror det var tredje gången nu men samtalsämnen tar inte slut än.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0