After work med tjejgänget och en tupp

Min sista arbetsplats har haft många duktiga och trevliga tjejer som har jobbat där och som fortsatt jobbar kvar. Två av tjejerna planerade för en tjejträff på restaurang där vi satt för oss själva. Det blev en fin start, alla vi som hade lämnat fick redogöra vad vi sysslar med nuförtiden och alla jobbar ju förutom jag då, pensionären. Jag har varit chef till några av dem och andra har jobbat på andra avdelningar men på ett litet bolag har man ändå mycket att göra med varandra. Det är oerhört duktiga tjejer med mycket kunskap. Därför var det kul att höra att de har bra nya jobb som de trivs med. Just det här snacket tjejer har med varandra, jobb, privatliv, djupa diskussioner. Att få lyssna till varandra, inte så mycket avbrott utan man lyssnade på varandra, Jag trivdes verkligen. Helt till tre som var ute och rökte kom tillbaka och meddelade att vi hade en hemlig gäst. Vi blev nyfikna, vi som satt kvar och sen dök min gamla chef upp med fru! Ok, ingen hade bjudit dit honom utan de hade råkat går förbi när tjejerna rökte. Och det var ju trevligt att han kom ner till oss och hälsade. Men de stannande och vad hände då. Då blev de flesta av tjejerna som tjejer blir när en karl kommer in i rummet. Allt ljus på honom plötsligt. Pratet mellan oss försvann så klart. De som satt närmast honom koncentrerade sig enbart på honom och vi som satt lite borta försökte prata med det var som om alla ville höra på honom. Varför gick de inte när de hade hälsat? Förstod han inte att vi var samlade för att umgås? Jag blir så besviken på tjejer som plötsligt ändrar beteende när en karl uppenbarar sig. Jag har inte pratat med någon efter vår middag men jag kommer göra det för att höra hur de tänkte om det.


Kommentarer
Jessica Högberg

Brudar, men ja, det är så det blir, alltid... Kommer vi någonsin att lära oss?

2018-09-28 @ 08:36:42
URL: http://lchftrollet.blogg.se/
Bodil

Ja du har så rätt, vi ska så klart umgås med män men inte trilla dit så fort någon uppenbarar sig. Det blir alltid så att mannen tar över och vi lyssnar. Fast jag brukar ofta lägga mig i, få karlen att förstå att även vi har åsikter.

2018-10-05 @ 17:01:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0