Det var det där med att rösta

Jobbar med förtidsröstning nu och fram till valet. Skulle önska det var val lite oftare för folk glömmer mycket på fyra år. För mig har det alltid varit enkelt, man har sina valsedlar, tar med sig röstkortet och innan har man förstås kollat vilken vallokal man ska rösta i och då är det bara att sätta kurs för det gröna skynket och lägga in röstsedlarna i kuverten. Sen gå fram till röstmottagarna och lämna över allt och sen vara klar och kunna gå ut i friska luften och känna sig nöjd med sitt val. Ja man får hoppas på att man är nöjd. Men folk krånglar till det så när de ska rösta, när de kommer in in vallokalen har många fortfarande inte bestämt hur de ska rösta vilket ger köer för de som kommer efter. Numera ska de även få plocka sina valsedlar inne i lokalen och i bås där man bara kan stå en och en. Det blir förvirring och jag kan faktisk förstå det men jag tycker att när man kliver in i lokalen då ska man ha bestämt sig för vem man ska rösta på. Nu har jag sex dagar kvar att ta emot röster och det är ju ändå kul och inspirerande. En eloge till de som bara glider in och går rakt på det gröna skynket och röstar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0