Hon var flygvärdinnornas flygvärdinna

Efter  över 40 år i flygbranschen har jag lärt känna ett tusental flygvärdinnor och stewards. Jag har många kvar i minnet men långt ifrån alla. Några har blivit mina vänner, några har fastnat ändå på grund av sin personlighet. Hon var en av de som fastnade därför att hon var så speciell. Hon var duktig, glad och snäll men ändå så var hon en "bitch" (lite som jag själv). Hon lät sig inte trampas på, hon hade åsikter. Hon var populär för hon satte spår efter sig. Vi jobbade ihop på 90-talet och fick kontakt igen via Facebook. Det är ju det som är så bra med Facebook att gamla vänner och bekantskaper dyker upp i ens liv. Vi hade kontakt och chattade med varandra ibland. Det visade sig att vi inte hade samma politiska åsikter så det blev några diskussioner men respekten för varandra fanns kvar. 
 
Så fick jag höra via andra att hon hade dött, endast 57 år gammal. Så trist, jag kände på en gång en sorg därför att hon hade satt spår. En av de jag verkligen kommer ihåg bland alla dessa tusentals flygvärdinnor som har passerat i mitt liv. 
Så är det, vi dör inte i turordning eller efter ålder. Döden bara kommer. Vi är många som kommer komma ihåg henne. Jag kommer sakna att chatta med henne på Facebook och ge och få kommentarer. Hon var "one of a kind".  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0