Robinson

Har kollat på Robinson sedan det började, sen gick det väl några år emellan när jag inte hade tid.
Det som alltid har intresserat mig är samspelet mellan människor, hur de fungerar i hop i grupp. Detta är ju på en öde ö och ingen mat och flera tävlingar så det säter ju allt på sin spets. Ändå är jag förvånad över att det går relativt bra mellan dem. När jag första gången började titta fastnade jag för jag började kolla runt på mig själv och andra människor runt mig. speciellt på jobbet. Det blir lite Robinson i verkliga livet och samspelet mellan människor, både på jobbet och annars. Människor man träffar, hur är de, hur fungerar de, hur fungerar jag i sammanhanget människor emellan.
Speciellt på jobbet syns det ofta tidigt, vem man inte gillar, vem man vill gå ihop med och vem man definitiv vill rösta ut. Intressant för i slutändan brukar det vara den snälla och trevliga som vinner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0