December är så härligt

Vi har haft vinter två dagar nu, den senaste igår men nu är regnet och grådiset tillbaka. Vad gör det när julen närmar sig. efter julmarknaden i Täby Park har jag hunnit med glögg hos god väninna och sen sista kursdagarna på spanskan och skrivarkursen. Bra kurser båda två. I helgen blev det fika i stan med tidigare kollega och vän. Vi ses inte ofta men nu blev det träff på Vetekatten inne i stan, Snacka om att vi snackade. Timmarna flög i väg innan jag tog tåget hem. I söndags julkonsert i St Jacobs kyrka i stan med annan väninna. Så vacker musik och Luciatåg. Sen har det blivit träning måndag och tisdag och i går fick jag hem sonens katt Loke som ska stanna här några dagar. Mysigt med djur i huset. Har hunnit med att fixa julstämning i köket, sen blir det vardagsrummet. Inte mycket pynt men lite måste det vara. Lyssnar på julkanalen, älskar julmusik i december. Hade ett långt samtal med dottern i går kväll. Mycket att diskutera blev det, hon behövde generationsråd som hon kallar det.  
Samtalen med mina barn ger  mig så mycket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0