Minnen, så många minnen

Ha haft en fin dag och kväll i otroligt varma Tana. Gick en promendad till kusinen och hans fru för att prata om vår kommande roadtrip till festivalen i lilla samhället Kunes nästa helg. Sen hem och tillbringade det mesta av dagen på brorsans terrass. Tror jag somnade ett tag. och solen flödade men kläggen var ihärdig. Tror jag lyckades ta livet av tre-fyra stycken. Sen blev det griill ute och brorsan och jag fick några timmar där vi pratade minnen av föräldrar, syskon, släkt och hela bygden. Vad mycket man kommer ihåg och vad mycket man inte minns. Men man får komplettera varann och när det trydatde fick vi ringa en annan syster för att få saker bekräftad. Mitt i minnena fick jag mess på messenger från syserdottern som är i Vietnam med sin familj om önskan att få fram en historia om mina föräldrar, hennes besteföräldrar.  Även hon har såklart minnen. Jag kommer förstås närmare barn och ungdomsminnen när jag är här uppe och träffar brorsan och några av mina kusiner som bor här.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0