Snart på väg hem - redan

Nej det bev inte som jag tänkt mig min fjärde vistelse som pensionär i Tana. MIna somrar har gått åt att träffa vänner, släkt, åka på festival och vandra upp till så många bergstoppar som möjigt. Och plocka hjortron.såklart. Jag har fått göra allt utom de två sista bitarna och de som jag älskar så mycket.
Efter en dryg vecka häruppe och efter en skön promenad med hunden Sarek så skulle jag gå från min brors hus till min systersons hus. Det är ett stort dike man måste ta sig över. Jättejobbigt men det brukar gå, men inte den här gången. Jag ramlade raklång på rygg i diket, glsaögonen flög iväg och snälla Sarek ville förstås hjälpa till men det gick ju inte. Jag kravlade mig upp och kände direkt smärta i korsryggen. Den smärtan har jag gått med nu i två veckor, känns bra på dagen, värre på natten.
Efter en tur idag till en sjö 4 km bort med kusin och hennes dotter och barnbarn, var jag helt slut när jag kom hem. Jag kunde bara konstatera att jag kommer inte klättra upp några  berg och jag kommer definitivt inte plocka hjortron. Jag har fått träffa vänner och släkt och var på en trevlig festival i helgen så det känns bra. Men jag sa till min bror idag, jag vill hem nu, söka upp min läkare, få ta röntgen av ryggen och se vad som är fel. Så jag lämnar redan efter tre och en halv vecka.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0