En helg på Gotland

Vad glad jag blev när jag än en gång fick följa med till Gotland på spahelg. Det är ett gäng damer jag inte vanligtvis umgås med men som jag har lärt känna via gemensamma vänner. Samma gäng fick jag följa med även för två år sen. Jag halkade nog in i det gänget då några som skulle varit med lämnade återbud. Det blev en mycket lyckad tur där vädret på Gotland visade sig från en mycket bättre sida än förra gången.  Denna gång bodde vi i en villa, Strandvillan, vid havet. Jag hade sett fram emot solnedgången och första kvällen blev det inte så mycket på grund av molnen men kvällen efter blev ok.
Gotland är ju en fascinerande ö och för snart 40 år sedan var jag ofta där då min sons  far är gotlänning. Jag hann fika med honom några timmar och det var mycket trevligt. Det är inte ofta vi ses och tyvärr är kontakten mellan far och son mycket dålig, faktisk helt obefintlig..
Vi hann med Visby, middag på stan, var hemma hos en tjej som visade fina saker som var till försäljning och förstås avslutade vi vistelsen med spa där vi fick massage och slappade i bubbelpool.
Men det bästa var ändå tiden vi tillbringade i villan. Fem mogna damer fungerade bra i hop. Det är mycket att ventilera, diskutera eller bara samtala om. Så många glada skratt blir det och man lär känna varandra mycket bra när man berättar historier från sitt liv och sin vardag. Tänk att an kan få nya vänner ävennär man är äldre. Det brukar ju vara så svårt sägs det men det gäller inte oss, vi är nog ett gäng öppna positiva personer som gillar människor helt enkelt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0