Världen kommer hem till mig

När min dotter flyttade ut ett halvår efter att hon tagit studenten så blev det rätt så tomt i mitt stora radhus. Min son hade flyttat flera år innan så dottern och jag hade gjort hans stora rum till ett allrum med soffa, bord, matta och gardiner helt i dotterns smak.  Så plötsligt hade jag ett sovrum (dotterns) och ett allrum som stod tomt. Jag funderade då på att hyra ut till studenter eftersom de har svårt  att få tag på boende i Stockholm.
Det började med en schweitisk student som stannande i dryga två år och det fungerade mycket bra.
Vi delade kök och han visade sig vara duktig på att laga mat till sig. 
Nästa blev det lite bekymmer med. Det var en fotbollspelare från LIberia som spelade på det lokala fotbollslaget. Han tog sig lite friheter och ville inte följa reglerna. Han blev dock kvar ca två år innan jag bad fotbollslaget ta bort honom. Han är en duktig spelare och spelar i dag i USA. Nu är vi vänner på FB. Jag hade ytterligare två fotbollspelare i kortare perioder och det fungerade utmärkt, en från Ghana och en bosnier som kom till till Sverige med sina föräldrar. 
Nästa blev en student från Indien, han stannade i ett år innan Migrationsverket skickade hem honom.
Idag jobbar han i Trondheim. Han fungerade också bra och skötte köket utmärkt. 
Nästa inneboende var från Egypten och hade både jobb och bil. Han gick även på SFI och jag var mån om att prata svenska med honom. En helt fantastisk kille men tyvärr ville inte Migrationsverket att han skulle få stanna längre så han är tillbaka i Kairo.
Så nu har en engelsk kille flytta in och förhoppningsvis stannar han ett tag. Vilken bra kille, sköter sig utmärkt och kan laga mat.  
Min nisch har bivit att hyra ut till utländska manliga studenter. De har hyfs, de är renliga, kan sköta en tvättmaskin, städar efter sig och kan laga mat. Fördelen är även att jag får prata engelska och kan hålla igång språket nu nä jag inte jobbar längre. Jag har inga problem att ha inneboende och de ska känna att de får ha sitt privatliv för sig. För jag vill ha mitt för mig. Det ger mycket att lära känna människor från olika kulturer.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0