Vad sker?

I går blev det äntligen en långtur.Temperaturen har ju sjunkit en hel del så det var behagligt. Vandrade till Gullsjön, min nya favoritplats i Kyrkbyn. Mina barn gick dit med skolan och hade naturtimme. De kollade på småkryp i vattnet. Det tog flera år tills jag kom dit men nu är jag fast. Jag hade med mig en vattenflaska och den kom väl till pass när jag hamnade bland blåbär och plockade flaskan full. Jag har hamnat i en blåbärdilla, kan inte se blåbär utan att plocka.
 
Mycket snack nu med dottern och pojkvännens resa hit. Lite diskussioner om hur deras schema ska se ut de fyra dagar de är här. De ska hinna med ett bröllop, hennes väninna gifter sig. Sen ska det hinnas med andra vänner och vi i familjen. Sen fyller hennes pojkvän 30 år så det blir att planera ett lite party. Kanske 15 personer sa hon. Herregud i dessa coronatider. Måtte det vara fint väder så folk kan röra sig både ute och inne.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0