De som berör en lite mer

På min promenad med sonen ringde en tidigare kollega som jag brukar ha sporadisk kontakt med. Nu hade det gått nästan ett år sen senast och det blev ett trevligt samtal. Han hade mycket nytt att berätta och det blev jag så glad över.
Väl hemma  och en paus med facebook innan det var dags med julmaten fick jag en chock där jag gick från glädje till sorg på en minut. En tidigare kollega till mig och den jag nyss hade pratat med hade dött i lördags endast 64 år gammal.  
 
Hur ska jag beskriva den här personen som jag lärde känna på ett tidigare flygbolag jag jobbat på. Han var en ung kille då,så positiv, glad och arbetsvillig. Han var så rolig att man i bland tyckte att det blev för mycket. Så slutade jag och jag såg honom aldrig mer. Helt till Facebook dök upp och man fick kontakt med gamla vänner och kolleger.
 
Vi blev Facebook vänner och man upptäckte hur han fortsattte vara den positiva och glada. Utbildad till lärare och när han gick i pension började han filma som statist och tills helt nyligen hade fåt några mindre roller. För en månad sen messade vi varandra på Msg om statistjobb. Han gav mig tips om hur man anmälar sig till jobb etc. Han var så vänlig och glad. Hur kunde han gå bort bara så där plötsligt. Jag fattar inget just nu mer än att en person jag inte har träffat på runt 25 år är borta och det berör mig mycket. För han satte avtryck hos mig, 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0