Läskiga tider

Skummar genom Aftonbladet och läser en rubrik om att man ska undvika att köra bil i onödan just nu. Man ska även undvika att klättra i berg eller göra saker där man hamnar i olycka och kan skada sin kropp. Klickar in på artikeln och det är en läkare som uppmanar till detta och orsaken är att hamnar man i en olycka och måste till sjukhus så finns det kanske inte plats varken på en sal eller värre på intensiven.
Det gäller alltså att hålla sig hemma inte bara på grund av coronasmitta utan heller inte hamna i någon olycka. 
Jag ska klockan två i natt köra min inneboende till Atlanda och plötsligt blir jag orolig och lite arg på mig själv för att jag inte har tänkt på detta. Fast det kanske inte är en onödig körning, jag ska ju faktisk skjutsa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0