Ut ur bubblan

Den är över nu julhelgen. Jag var som i en bubbla dessa dagar då allt gick ut på att umgås med barnen och där allt ingick av vad vi gör på julen. Jag ringde inte mina syskon som jag brukar och då var det bara att konstatera att de heller interingde mig. Fast vi pratade precis före jul så det är lugnt.  Jag noterade på FB att en av mina vänner satt ensam med sin man på julafton. De kunde inte fira med sin stora familj då han mådde dåligt med sin sjukdom. Blev ledsen över det såklart men fortsatte i min bubbla. Det är inte många gånger per år jag träffar mina barn samtidigt så jag kanske är förlåten. Annandagen avslutade vi med middag på kvarterskrogen och dagen efter körde jag sonen med katt hem till sig.
 
I går skulle vi haft vår traditionella brunch med goda vänner sen 25 år tillbaka, Vi tog en Coronabrunch och gick runt Rönningesjön och hade fika utomhus vid Skavlöten. Det gick bra det med, vi kunna ju träffas. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0