Lite vimmelkantig

Har sanrt en vecka känt svindel och en släng av yrsel. Efter besök hos distriktsköterskan kom hon fram till att jag har en släng av kristallsjukan. Det hade jag även för ca två år sen och det verkar ju stämma när jag känner efter. Har även känt mig bättre de senaste dagarna så detta ska nog gå över. Blev lite kul när jag i går träffade mina pensionärspiloter i stan och den ena berättade att han hade varit yr och känt svindel under julhelgen. Han hade även konstaterat lättare kristallsjuka, så det var ju lite märkliigt att vi båda drabbades samtidigt.  Kvällen blev hur som helst jättetrevlig. Jag hade inte träffat dem på ett halvår minst.  Den ena piloten hade med sig sin thailändska fru som fast de är gifta ännu inte fått sitt uppehållstillstånd. De bor i Thailand hela vinterhalvåret men nu fick hon snällt stanna tills tillståndet är klart. Åker hon tillbaka till Thailand riskerar hon att inte få komma tillbaka till Sverige.
Hon går på SFI sen i höstas och ligger inte samhället till last eftersom hon har sin man som försörjer henne. Hon vet inte när hon får tillståndet så det kan bli en lång väntan.  Det ska väl lösa sig tillslut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0