Nu bara regnar det

Det ska regna hela dagen mitt i sommaren och mitt i tråkiga Coronatider. Jag kan inte ta mitt morgonkaffe utomhus. Blir inte mycket utomhus idag och växterna behöver jag inte vattna. De har nästan drunknat i de senaste dagarnas skyfall.
I går var det fint. Jag körde till Solna och lunch med sonen. Vi hämtade ut våra munskydd han hade beställd, svarta. Vet inte när jag ska använda dem för det kändes varmt och inte så behagligt när jag provade.
Vi gick till Sumpan och käkade på Gröna villan. Det blev långa diskusioner som vanligt. Vi är definitivt inte överns alltid, men det ger mycket. Han är i en period i livet där han söker vad han vill. Som mor blir jag orolig samtidigt som jag stöttar. Jag hoppas han finner ut vad han vill göra framöver. Blev i varje fall glad när han berättade att han hade haft lite socialt liv med vänner ute. Han hade äntligen börjat använda takterrassen som finns i hans höghus. Den är ju mycket användbar i dessa tider att träffa vänner på. Han tar verkligen coronaviruset på allvar och det är jag tacksam över.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0