Är man välkommen någonstans?

Bor man i Sverige får man svårt att ta sig utomlands just nu. Många länder vill inte ha oss eller så måste vi sitta i karantän. Min resa till München och dottern dröjer. Just nu är det två veckors karantän där. Jag vill ju till Norge i juli och just nu är det 10 dagars karantän. Det kan jag klara, jag vill ju stanna ca fyra veckor åtminstone. Problemet är att folk i andra länder är så rädda för oss "svenskar" . De tror att vi är smittade allihopa.Att folk blir så rädda att de inte kn tänka rationellt.  Några av mina närmaste släktingar vill inte att jag kommer men som tur är har jag andra som tycker jag ska komma.  Så trotsig som jag är vill jag åka. Jag måste forcera Finland för att komma till min hemort så jag måste kolla om jag kan vara i transit. Det viktigste att ha med mig denna gång är passet. Det har jag aldrig behövt tänka på under alla år jag rest i Norden. Konstigsa tider är det. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0