Det börjar ordna sig med semestern.

Nu är det nästan helt säkert att jag tar min Audi och åker till min hemort i Nord Norge. Mina 10 dagar i karanän kan jag tillbringa i eget hus. Så fantastisk. Jag kan även få träffa släktingar och vänner utomhus med avstånd. Jag kan själv åka och handla i mataffär.
Kruxet är att ta sig genom Finland vilket är snabbaste vägen. Har inte fått klart om jag kan vara i transit på väg från Sverige till Norge. I värsta fall kör jag till Riksgrensen och in i Norge. Sen får jag en omväg hem men det kan jag ta. Har kört så en gång med barn och hund när hunden inte fick passera Finland utan rabiesspruta. 
Frågan är hur välkommen man är där som "svensk" med svenskregisterat bil. Några nära släkingar är tveksam till min resa men vill de inte umgås så är det ok. Men det är skrämmande med denna okunniga rädsla för viruset. Man får faktisk lita på varandra och sköter man sig i denna mardröm så ska man inte bli misstänkt. Jag fattar att jag måste i karantän i 10 dagar men efter det och jag inte är drabbat så måste väl folk acceptera det. Det är intressant i denna coronatid hur olika människor tänker angående detta. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0