Det nya normala

Inne på fjärde månaden med Coronapandemin och det rullar på. Man skulle tro tiden går långsamt men maj månad försvann snabbt. Man är glad för de få sociala kontakter man har. Varje helg är det en lång vandring med väninna som jobbar i veckan. Sen kom sonen över och firade morsdag med mig. Så har det varit fyra lugna dagar där jag har bytt några ord med grannarna, har promenerad lite, storhandlat och suttit ute och läst. I går på min promenad hem gick jag förbi en annan kompis som var hemma och då fick vi en fin fikastund ute. Hade även ett långt samtal med dottern och hon hade varit i alperna en dag med några ur fotbollslaget. I Tyskland verkar smittan ha stabiliserat sig men här i Sverige verkar den öka igen. Hon är orolig för mig och jag måste lova henne och hela tiden tänka mig för. Det tycker jag att jag gör men jag får inte fastna i det nya normala och glömma varför vi är där.    


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0