Midsommar över och mera vandring

Varmaste midsommar sen 50 år tillbaka. Ja det skulle vara det i Coronans tid. Firade med vänner. Skumpa vid Rönningesjön och gott om plats mellan de som ville sitta i gröngräset där. Sen traditionell svensk midsommarmeny fast vi var en norska och två finskor. Alla år i Sverige har vi tagit till oss svensk midsommar och uppskattar traditionerna runt detta. Fast ingen dans runt midsommarstång, så långt sträcker vi oss inte.
Midsommardagen var lugn, kort promenad till frukt och bärståndet för att handla lite jordgubbar men sen kom den långa vandringen dagen efter. 12 km från Hägernäs till Näsby Slott. Underbart att i värmen gå längs med havet och få milda vindar att svalka sig med. Lunch i gröngräset vid badet, smörgås och kaffe, Många människor, mest familjer var såklart där i värmen men folk är duktiga och håller avstånd.
Efter denna vandring var jag rätt slut när jag satte mig i bilen och körde hem. resten av dagen blev i vilstol i trädgården. Jag älskar mitt radhus.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0