Nästan som vanligt

I fredags blev det tjejträff hos väninna i Gribbylund. Vi var fyra som vi är numera fast inte precis samma gäng. Vi satt ute i värmen och det blev både bubbel, rosevin och avstånd. Dessa kvällar är så viktig i dessa tider. VI har alla döttrar i samma ålder och döttrarna känner varandra så ibland känns det som vi är en stor familj. VI har känt varandra i flera år nu.  
Lördagen blev i ensamhet, en sån där dag man är så nöjd för att man inte har varit nära någon. Låter inte klokt men så känns det. För i söndags blev det en runda i värmen runt Rönningesjön och sen sol och bad innan vi gick hem till min kompis  och jag körde hem. Väl hemma blev det mys med en bok utomhus och då ringer en annan kompis som precis har kommit hem från sin stuga och vill hälsa på. Det belv vin och mycket snack i min trädgård. Vad glad jag blev. Det kändes som allt plötsligt var normalt igen . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0