Viruset tar över

För ett år sen kom jag på ide´n att fira min 70 års dag utomlands med mina två kära barn. När jag föreslog detta blev de jätteglada och ville absolut följa med. Sonen föreslog New York och Washington och dottern tyckte det var ett bra förslag. Så i drygt ett år har jag väntat och resan skulle ju ske i maj så det var dags att börja boka resa och hotell. Men så hände det saker i Kina med start av detta snabbsmittande virus och jag började undra hur detta skulle sluta. I januari fanns ju knappt viruset i Europa så man trodde det skulle hålla sig i Asien. När så Italien som ju är så mycket närmare började med snabbspridning som bara har eskalerat  så har jag börjat tveka till resan. För en vecka sen hade jag bestämt rutten och även fått pris på resan och även en bra försäkring ifall vi ville avboka. Nu bara avvaktar jag och läser samtidigt att erfarna läkare  befarar  större spridning av smittan även här hemma och flygbolagen drar ner på sina flygningar, bl a United som vi skulle åka med.
Jag sitter här rätt så besviken men vad göra. Skjuta på resan till senare, ja det är ett alternativ och ska detta fortsätta så blir det väl att jag firar min 71 års dag i New York. Livet är verkligen oförutsägbart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0