Hur känner du dig nu

Det frågade min bror när han ringde och gratulerade mig. Ingen skilnad så klart men tankar runt åren som går far runt i huvudet. Han är 81 år och mår mycket bra och berättade att han tyckte det var ledsamt att lämna åren mellan 70 och 80 som ger så mycket möjligheter. Så det var ju trevligt att höra. Jag ska nog göra  mitt som gör åren intressanta bara detta lockdown man lever under just nu tar slut.
Det är för många begränsningar som gör livet litt tröttsamt just nu.
Min födelsedag blev superbra. Sju nära vänner från Kyrkbyn och närområdet kom över och firade mig.
Jag hade ju planerat öppet hus om situationen vore annorlunda men nu blev det ju ett litet sällskap där vi satt vid långbord med avstånd och kunde prata i lugn och ro. Började dagen med WhatsApp samtal med mina barn. Bland blommorna som kom fanns ett olivträd från barnen med en fin hälsning.
Måste tänke tillbaka tio år och mitt 60 års firande i "Hönshuset" vid Karby Gård där sonen höll tal och dottern ansvarade för köket med några väninnor. Jag ska ha min resa med mina barn nästa år om det blir New York eller något annat det får tiden visa.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0