Hur länge då?

Det är den stora frågan just nu. Det här lockdown light har pågått i ca två månader och i stället för att hålla på med mitt vanliga liv har jag gått många långa mil dag ut och dag in. Dagsrutinen har varit, upp och kolla på coronanyheter med en kopp kaffe, sen frukost, vandring i olika vädertreck och längd. Sen hem till lunch, sitta ute och fika och sen kanske våga mig till en matbutik med gott om plats för att handla mat. Kvällen tillbringes i soffan med TV, laptop eller en bok. Sen träffa min begränsande grupp av vänner som i princip består av tre personer samt grannen som jag ändå inte ser så mycket då hon sitter och jobbar hemma. Sen får jag dåligt samvete när jag har varit på köpcentret och handlat skor och tagit en runda i det mer eller mindre tomma centret. Igår var paniken nära när jag och väninna efter vandirng i 18 km från Täby till Danderyd skulle ta Roslagsbanan hem. Det satt folk i alla vagnar, och med avstånd från varandra fanns det ingen  möjlighet att sitta så vi fick stå vid dörrana. Detta var lördag eftermiddag så hur det ser ut en måndag morgon undrar jag.  Svaret på min fråga är att detta kommer pågå ett bra tag så jag hoppas jag lyckas med mina odilingar av tomater och annat grönt.
Jag har ju inte "gröna fingrar"  så vete sjutton vad det blir av det. Jag får ha tålamod, även där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0