Men kolla inte så mycket

Så säger min väninna när vi är ute och går en sväng och sen sätter oss och fikar på kafeet  i lilla centrum. Jag har verkligen dragit ner på nyheter om coronan och experterna på FHI har inte mycket att komma med än sin platå och att kurvan är på väg neråt vad gäller respirator men fortfarande dör folk som flugor. Okey, världens överdrift men det känns så. De svamlar numera och snackar emot sig själv och nu kommer fler experter på banan och börjar säga emot och det är bra.  Nej, jag gör heller något annat än lyssnar på dem. Övriga coronanyheter i media hoppar jag över men nu kommer vittnesmålen av de som har varit på intensiven och legat i respirato roch berättar hur det har varit. Riktigt hemskt förstår jag och man blir orolig. Det blir mycket känsligt när man hör hur anhöriga har haft det under tiden och då tänkar man på de som har dött och hur dessa anhöriga har det. 
Coronan finns runt en och man får leva med det och helt enkelt försöka klara sig undan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0