Corona överallt

Nu är dett corona så fort man kollar på media och nu när statsmnistern har presskonferens varje dag och pekar med hela handen då känns det som om allvaret äntligen har kommit  till vårt land. Fast det kanske är för sent. Att alla inte bryr sig det stämmer så tydlighet i budskapet om skärpning måste fram. Jag drabbades ju av eländet, smittat av en väninna men det märkliga visar sig att jag var den enda som blev smittat så nu funderar jag på om jag blev smittat någon annan stans. Fast varför bry sig om det men när jag ser hur illa det kan gå så blir jag så tacksam över att jag har klarat mig så här bra. Tre veckor sen första symptomen och nu har jag inga längre.
 
Var ju till stan i går och Sophiahemmet för förundersökning av operation av  gråstarr. Det gick bra och på tåget var det lugnt. Märkte att rutinerna sitter i efter åtta månader. Undviker att gå och sitta nära folk och använder handsprit.  Operation blir det i början av december så det ska bli skönt att få det gjort.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0