Får man säga vad man tycker

Hamnade i värsta diskussionen på FB. Det började med att en släkting jublade över Bidens vinst och jag dristade mig att skriva att jag inte var speciellt imponerad av varken Biden eller Trump eller USA för den delen. Som vanligt blev det en kul diskussion med släkten. Vi brukar diskutera och ha högt i tak. Det blev mycket mothugg från alla håll men sånt gillar jag. Helt till någon FB vän la sig i och tog mycket illa vid sig hur jag formulerade mig i min kritik. Hon tog allt personligt och anklagade mig för både det ena och andra. Jag ville ta livet av Biden eftersom jag föredrog Kamala Harris, ja det blev helt absurd till slut. Hon tyckte jag var en ond människa.  Det här bekräftade verkligen hur polariserad åsikterna är där man inte kan acceptera andras åsikter än sina egna och helt enkelt skiter i att lyssna  Det var bara att lägga ner och heller ta en diskussion med släkten till sommaren. Vi brukar ha härliga diskussioner och olika åsikter men brukar ändå ta en vandring tillsammans dagen efter.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0